بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش صالحین مرودشت ، هیات عاشقان ولایت مرودشت در تاریخ 9 دی ماه با حضور سرهنگ کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر برگزار گردید .
در این همایش که راس ساعت 9:30 در تالار فرهنگیان برگزار پیرامون حماسه 9 دی و عملیات فرهنگی فتح المبین 1 برگزار گردید جمعی از فرمانده هان حوزه ها و پایگاه ها و اعضای شجره طیبه صالحین حضور داشتند .
جلسه با تلاوت قرآن کریم شروع و پس از آن به مناسبت رحلت پیامبر اکرم ص و شهادت امام حسن ع و امام رضا ع برادر پاسدار مهدی فاضل جو به مداحی وذکر مصیبت اهل بیت پرداخت.
در ادامه جناب سرهنگ جمالی فرمانده سپاه ناحیه مرودشت پیرامون 9 دی ماه مطالبی را بیان نمود.
در پایان هم جناب سرهنگ کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در مورد امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه آن از نظر قرآن و روایات مطالبی جامع و کامل بیان نمود .

بقیه تصاویر در ادامه مطلب


ادامه مطلب

[ شنبه 14 دی 1392برچسب:,

] [ 23:5 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

  
به گزارش دریافتی بسیج مرودشت از صالحین مرودشت حلقه مربیان شجره طیبه صالحین مرودشت در تاریخ 5 دی ماه برگزار گردید .
در این حلقه که در سالن جلسات سپاه ناحیه مرودشت برگزار گردید پس از تلاوت قرآن ، جناب سرهنگ جمالی فرمانده سپاه ناحیه مرودشت و حجت الاسلام رحیمی سرمربی صالحین شهرستان به سخنرانی پرداختند . موضوع جلسه در مورد تشکیل قرارگاه فتح المبین بود و پیرامون نحوه شروع و اجرای عملیات فتح المبین 1 و 2 به مربیان صالحین توضیحاتی داده شد .
گفتنیست که مرحله اول فتح المبین 1 در روز قبل از اربعین به صورت سراسری در استان فارس از طریق ویدیو کنفرانس کلید خورد .
ضمنا حلقه مربیان توام با نماز جماعت و صرف نهار بود .
 
 
مرودشت
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فرماندهان بسیج مرودشت
 
بقیه تصاویر در ادامه مطلب
 
 
 
 
 
 
 
 

 


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

همایش بزرگ بصیرت واقتدار همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با حضور 4هزار نفری بسیجیان گردانهای بیت المقدس ، عاشوراء، کوثر ، الزهراء (س) ، امام حسین (ع) و رده های اقشاری بسیج برگزار گردید.


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:بسیج , بسیج فسا , اخبار فسا , اخبار استان فارس , بسیج مرودشت , اخبار بسیج , تصاویر بسیج , عکس , همایش بسیجیان,

] [ 19:57 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

http://8pic.ir/images/85743559242309174676.jpg

فرمانده سپاه ناحیه مرودشت

مسجد رسول ص مرودشت

حلقه های صالحین مرودشت

مرودشت

بسیج مرودشت

بسیج مرودشت

مرودشت

میقات صالحین مرودشت

مرودشت

 

بقیه تصاویر در ادامه مطلب


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

گلباران قبور شهدا توامان با نعمت باران

به گزارش بسیج مرودشت ، به مناسبت هفته بسیج ، امروز عصر قبور شهدای مرودشت گلباران شد . در این مراسم مسئولان و بسیجیان همیشه در صحنه مرودشت حضور داشتند و با وجود باران آمده بودند تا بگویند هنوز هم از شهدا و امام شهدا و امام خامنه ای مشق و خط می گیریم و بر آن خط نیز استواریم . در این مراسم پس از سخنرانی سرهنگ جمالی فرمانده بسیجی سپاه مرودشت در رابطه با بسیج و هفته بسیج ، مراسم گلباران آغاز شد . آنچه این مراسم را از سایر گلباران های قبور شهدای شهر در طول سال متمایز می کند زیارت عاشورایی بود که پس از گلباران قبور مطهر شهدا با نوای گرم مداح اهل بیت احمد نظری و همت بسیجیان پایگاه امام صادق (ع) حوزه خاتم الانبیاء برگزار شد .

بسیجیان مرودشت

 

بقیه تصاویر در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

 

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:دیدار با رهبری , رهبری , بسیج , بسیجیان , هفته بسیج , دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب,

] [ 19:40 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

به منظور تجدید بیعت عاشورایی با فرماندهی معظم کل قوا سپاه ناحیه فسا 180 نفر از فرماندهان بسیج را در قالب طرح جمکران در بیست وهشتم آبانماه به تهران اعزام نمود.

 
 
 
 

[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:فسا , بسیج فسا , اخبار فسا , فرماندهان بسیجی فسا , دیدار با رهبری , تصاویر فسا ,

] [ 22:35 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

بقیه تصاویر در ادامه مطلب


ادامه مطلب

[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:بسیج , بسیجیان , سردار نقدی , بسیجیان در محضر امام خمینی ره , مرقد امام خمینی ره,

] [ 22:5 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش بسیج مرودشت نمایشگاهی تحت عنوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شهریور ماه در مرودشت برگزار گردید و به خریداران برگ های قرعه کشی داده شده بود که نتیجه این قرعه کشی به شرح ذیل است :

0917….2071    ام البنین رضاییان    کمک هزینه سفر به مشهد مقدس
0917….4059    مهرزاد جعفری    کمک هزینه  سفر به مشهد مقدس
0936….8505    سمیرا عبدالهی    کمک هزینه سفر به مشهد مقدس
0937….6689    صمد بشیری    کمک هزینه سفر به قم - جمکران
0917….2758    قاسم فتراک    کمک هزینه قم - جمکران
1942....0728    عاطفه زارع    هدیه
7648....0939    خاطره عمادی    هدیه
4553....0917    سمیه خلیفه    هدیه
5771....0917    امیر محمد جمالی    هدیه
4553....0917    طیبه پرهیزگار    هدیه
4016....0917    علی رضایی    هدیه
7235....0728    مهرنوش مردانه    هدیه
7506....0917    امیر محمد بازوبندی    هدیه
2015....0728    زهرا هاشم پور    هدیه
2489....0917    نگار بهرامی    هدیه
4553....0917    محسن چراغی    هدیه
7753....0917    ابوالفضل بررگی پویا    هدیه
7960....0933    حدیث خنجرلی مطلق    هدیه
4026....0917    مریم ایران پرست    هدیه
6774....0917    یحیی قیصری    هدیه
2056....0936    فاطمه حبیبی    هدیه
5866....0917    فاطمه نبوی     هدیه
0959....0935    مریم زارعی    هدیه

مرودشت و اخبار مرودشت


نمایشگاه مرودشت

مرودشت


مطالب مشابه :

گزارش نمایشگاه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مرودشت

به گزارش 

بسم الله الرحمن الرحیم

نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی اسلامی

به گزارش بسیج مرودشت همایشی تحت عنوان سبک زندگی اسلامی در تالار مهر مرودشت امروز بعد از ظهر برگزار گردید.

جناب سرهنگ جمالی فرمانده سپاه مرودشت در آغاز مراسم بیان نمود دین اسلام به زعم کارشناسان به عنوان یک دین جامع و کامل است و در بردارنده همه شئونات زندگی فردی و اجتماعی است و این دین فراتر از جنبه های فکری بشری می باشد و دین اسلام هیچ عیبی ندارد و هر عیبی است از مسلمانی ماست .

و سپس در ادامه بیان نمود که ما بین محتواو متن دینی با مخاطبانمان نتوانسته ایم رابطه و سنخیت لازم را ایجاد نماییم و بیشتر مباحث و مسائلی که مطرح می شود تکراری و کلیشه ای است .

همچنین اضافه نمود که جای تاسف داردکه در جامعه ی ما کتاب مردان مریخی زنان ونوسی چندین بار تجدید چاپ می شود اما کتاب مردان علوی زنان زهرایی جای خود را در جامعه و انتشاراتی ها باز نکند .

دکتر نظری مشاور عالی سیاسی سپاه بیان نمود خیلی امام ، رهبری و نظام را دوست دارند اما اگر قرار باشد هزینه ای برای این دوست داشتن پرداخت کنند کنار میروند و یک زمانی می گفتیم جان و مال و همه چیزمان را فدای نظام می نماییم اما امروزه نظام را فدای خیلی از چیزها می کنیم و این یک آسیب رفتار سیاسی محسوب می شود .

دکتر نظری در ادامه فرمود که در طول سی و چهار سال گذشته علیرغم تحریم هایی که شد و ما در  محاصره علمی و تحریم علمی قرار داشتیم توانستیم به پیشرفت هایی دست یابیم و امروزه رتبه اول علمی غرب آسیا را دارا هستیم اما ملت ما این همه شهید را تقدیم نکردند صرفا برای اینکه پیشرفت اقتصادی و اینکه گرسنه نباشیم بلکه برای افزایش معنویات بود و متاسفانه امروزه رشد ما یک رشد همه جانبه نبوده است . امروزه آنچه هدف اصلی بوده است و به تعبیر مقام معظم رهبری هویت محسوب می شود را به دست نیاورده ایم .

و در ادامه بیان نمود که تا زمانی که از اجناس خارجی استفاده کنیم به خاطر اینکه یک کارگر خارجی را بر سر کار می آوریم و یک کارگر ایرانی را از سر کارش بر می داریم نباید منتظر معجزه در رابطه با حل مشکلات بیکاری باشیم و ما با خرید اجناس خارجی دامنه این مشکل را گسترده تر می کنیم .

دکتر نظری در پایان بیان نمود که بحث سبک زندگی اسلامی باید به صورت یک گفتمان عمومی و خواست مردمی و ملی مطرح شود و همه باید این را بخواهند و احساس نیاز کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود

 

 
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور کلیه مسئولین واحدهای سپاه مرودشت در جلسه هماهنگی ماه محرم وهفته بسیج

در مورخه شنبه 11ابان 92 جلسه  هماهنگی ماه محرم وهفته بسیج برگزار شد که در این جلسه فرماندهی سپاه مرودشت -سرهنگ جمالی -ضمن بررسی عملکرد حوزه های تابعه به مناسبتها وبرنامه های پیش رو پرداختند از جمله مراسم 13 ابان که میبایست همگام با مردم سراسر ایران همصدا فریاد مرگ بر امریکا را سر دهیم
موضوع بعدی برنامه های ماه محرم بود که نحوه اجرای این برنامه ها را فرماندهی سپاه مرودشت توضیح دادند
موضوع بعدی این جلسه برنامه ریزی صحیح جهت هفته بسیج بود که فرماندهی به صورت کامل این برنامه ها واهداف انرا تشرح نمودند
 یکی از برنامه های این جلسه حضور مسئول هیات رزمندگان اسلام شهرستان مرودشت -اقای حسینی-در جلسه بود که ایشان نیز ضمن تشریح اهداف وبرنامه های این هیات به برنامه های خوب این هیات در امسال پرداختند .
مطالب مشابه :

[ یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:سپاه مرودشت , ناحیه مرودشت , اخبار مرودشت , محرم در مرودشت , بسیج مرودشت , هفته بسیج در مرودشت , ,

] [ 16:14 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه سازمان بسیج مستضعفین در پی شهادت تعدادی از دلیرمردان ناجا

خبرگزاری بسیج: این اقدام ناجوانمردانه سند دیگری بر پرونده ی سیاه و رسوای آنان افزود و ملت ما را در پیمودن راه شهیدان و مبارزه با کفر و ظلم مصمم تر نمود.

به گزارش اجتماعی خبرگزاری بسیج، در پی وقوع حادثه شهادت جمعی از مرزبانان خدوم ناجا توسط اشرار، سازمان بسیج مستضعفین بیانیه ای را به شرح ذیل صادر نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا یزالون یقاتلونکم حتی یردوکم عن دینکم ان استطاعوا

یکبار دیگر دست رژیم خون آشام امریکا از آستین تروریست های تکفیری بیرون آمد و گروهی از فرزندان مظلوم و مرزبانان فداکار ملت ایران را به خاک و خون کشید بدون شک این جنایت ضد انسانی که سند روشنی بر بی صداقتی رژیم استکباری است بی پاسخ نخواهد ماند و عاملان و آمران آن به سزای عمل خویش خواهند رسید.

امروز نه تنها ملت هوشیار ایران بلکه همه ی عالم می دانند که پشت صفحه ی بمب گذاری ها و ترورهای روزانه افغانستان و پاکستان و عراق و سوریه و لبنان و سایر کشورهای اسلامی جز رژیم صهیونیستی و امریکای جنایتکار کسی نیست و آنها که به ظاهر دم از صلح و دوستی میزنند در عمل کاری جز خونریزی و سرکوب و شکنجه نمی دانند.

ملت هوشیار ایران بر خلاف خواست امریکا که با اینگونه عملیات های تروریستی، هدفی جز شکستن وحدت ملت ایران ندارد صفوف خود را روز به روز منسجم تر خواهد کرد و با وحدت و یکپارچگی راه خود را به سوی آرمان ها پیش خواهد برد.

این اقدام ناجوانمردانه سند دیگری بر پرونده ی سیاه و رسوای آنان افزود و ملت ما را در پیمودن راه شهیدان و مبارزه با کفر و ظلم مصمم تر نمود.

این سازمان به نمایندگی از میلیون ها بسیجی قهرمان، شهادت مرزبانان شجاع نیروی انتظامی را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، امام خامنه ای (مد ظله العالی)، فرمانده و کارکنان مقتدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و احاد مردم شریف کشورمان بویژه خانواده های محترم این شهدای سر افراز تبریک و تسلیت عرض می نماید.

 

سازمان بسیج مستضعفین

[ یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:بسیج , خبرگزاری بسیج , بسیج مستضعفین , بیانیه بسیج , شهدای نیرو انتظامی , آمریکا , تکفیری ها ,,

] [ 18:5 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش سیاسی خبرگزاری بسیج، ستاد دانشجویی یوم الله 13 آبان با صدور اطلاعیه ای اسامی روزهای دهه برائت را اعلام نمود.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

اطلاعیه ­ی ستاد دانشجویی یوم الله 13 آبان

اعلام اسامی روزهای دهه برائت با محور«تبیین چهره شیطانی دولت امریکا»

برپایی انقلاب کبیر اسلامی پس از قرن ها ظلمت و تباهی بشریت، برای عاقلان نویدگر تهذیب حقیقی اسلام از پیرایه های خودساخته من و مایی است تا وعده الهی محقق گردیده ، زمین از لوث شیاطین و شیطنت ها رها شده و مستضعفین وارث نهایی آن گردند. در این میان تبیین اسلام ناب و تمیز آن از اسلام امریکایی توسط حضرت امام خمینی (ره) بعنوان اصلی ترین سرفصل های اندیشه سیاسی آن عزیز شناخته می شود. همانگونه که خلف شایسته ایشان در باب اهمیت و ضرورت توجه به این مبانی می فرمایند:

برای خواندن بقیه بیانیه به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش بسیج مرودشت مراسم نمایش عید غدیر به صورت همزمان برای اولین بار در 122 شهر کشور اجرا شد . این مراسم در استان فارس نیز در شهر ارسنجان برگزار گردید .

 

 
بقیه تصاویر در ادامه مطلب

ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان که در همایش ستایشگران اهل بیت(ع) که صبح امروز با حضور هزار نفر از بانوان مداح بسیجی سراسر کشور به همت سازمان بسیج مداحان و هیات رزمندگان اسلام در تالار بصیرت لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، در سخنان خود را با محوریت راهبردهای عملی مداحان در ماه محرم اظهار داشت: برای ترویج آموزه های عاشورای امام حسین(ع) در ابتدا باید تعریف صحیح و دقیقی از عاشورا پیدا کرد اغلب افراد تعریف دقیقی از کربلا ندارند و اگر از آنها سوال شود که فرق بین شهدای کربلا و شهدای جنگ احد و صفین چیست پاسخی ندارند.

تفاوت شهدای کربلا و دیگر نبردهای سبز اسلام

وی افزود: نبردهایی که در صدر اسلام همچون جنگ های صفین، احد، بدر و خندق رخ داد نمونه هایی از فداکاری در راه خدا و به امر الهی بود اما کربلا صحنه نبرد و جانفشانی برای ولی خدا بود تا آنجا که امام حسین(ع) در شب عاشورا از یارانش خواست تا اگر نمی توانند بمانند و با علم به اینکه شهید خواهند شد کربلا را ترک کنند.

تفاوت های معنوی و درجات شهدای کربلا با دیگر جنگهای صدر اسلام

مدیر حوزه علمیه آیت الله اشرفی اصفهانی با اشاره به تبیین تفاوت های معنوی و درجات شهدای کربلا با دیگر جنگهای صدر اسلام تصریح کرد: شهدای کربلا دارای رونق معنوی بالاتری هستند زیرا درجه داوطلبی آنها برای شهادت در راه ولی خدا بیشتر بود و به علاوه امر شجاعت شهادت اطاعت از ولایت در سایر جنگهای صدر اسلام نیز وجود داشت اما موضوع کلیدی در واقعه عاشورا اصل ولایت مداری و فداکاری برای ولی خدا بود.

وی در ادامه عنوان کرد: فدا شدن امام حسین(ع) در راه خدا و جانفشانی اصحابش برای ولی خدا یعنی امام حسین(ع) دو رکن اصلی کربلا بود.

ویژگی های جلسات مداحی باید چگونه باشد

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ویژگی های جلسات مداحی ویژه روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد: همانطور که در آستانه ماه محرم هستیم و خیمه های عزای اباعبدالله الحسین(ع) در سرتاسر کشور برپا می شود مداحان نیز باید در روضه های خود از تعریف اصلی کربلا فاصله نگیرند.

وی تصریح کرد: خداحافظی حضرت زینب(س) از امام حسین(ع) یک خداحافظی ساده خواهر از برادرش نیست که 1400 سال مردم برای آن اشک بریزند این خداحافظی جدایی یک عبد از امام زمانش است جایی که حضرت زینب فرصتی برای فدا شدن در راه ولی خدا ندارد و از این کار منع شده از این روست که اشکها جاری می شود زیرا یک بنده نمی تواند جان خود را برای ولی زمانش فدا کند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: روابط عاطفی خانوادگی به اندازه عشق یک عبد به مولایش نمی رسد و هیئت ها و جلسات عزاداری امام حسین(ع) باید طوری برگزار شود که عزاداران پس از خارج شدن از این جلسات به عاطفه بین عبد و مولا پی ببرند.

این کارشناس روضه و وعظ در ادامه اظهار داشت: در واقعه عاشورا فرصتی ایجاد شده بود که امام حسین(ع) وظیفه جان خود نداشت و ظلم به ایشان ظلم به یک فرد معمولی نیست که اشکها را جاری کند بلکه سپاه کفر خون امام زمان خود را ریختند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های مراسم عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: گاهی در روضه خوانی مفاهیم کربلا خوب انتقال نمی یابد و موجب ایجاد اشتباه در ذهن افراد می شود، موضوع اسارت در کربلا به تنهایی ناله و گریه ندارد بلکه مساله مهم آن است که بچه های امیرالمومنین(ع) به اسارت برده شده اند.

ترسیم آداب ولایت مداری در کربلا

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به برخی از حماسه ها و زیبایی های پرشکوه صحنه کربلا امام حسین(ع) عنوان کرد: یکی از زیبایی ها و پرشکوه ترین صحنه های کربلا این موضوع بود که اصحاب امام حسین(ع) تا زمانی که زنده بودند اجازه ندادند کسی از قوم بنی هاشم به میدان نبرد برود این همان آداب ولایت مداری است که عاشورا برای ما ترسیم می کند.

وی افزود: شناخت اصل کربلا فرهنگ مهدویت را به دنبال خواهد داشت و آیندگان زمانی که امام عصر به قیام برخیزند به تاسی از شهدای کربلا از ولی و امام زمان خود به جنگ با دشمنان می روند.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در تاریخ نقل است یکی از سپاهیان یزید درخواست تعریفی از اهل بیت امام حسین(ع) را کرد و یزید نیز به او اجازه داد آن ملعون گفت: ما در زمان اسارت فرزندان امام حسین(ع) بیشترین شکنجه ها را بر آنان وارد کردیم اما این فرزندان یک دشنام نیز به ما ندادند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: در این موضوع مداحان می توانند به خوبی مساله ادب فرزندان امام حسین(ع) و خاندان اهل بیت (ع) را تبیین کنند.

وی عنوان کرد: در جبهه دشمن نیز مساله امامت و ولایت مردم وجود داشت و افراد از یزید و عبیدالله بن زیاد اطاعت کورکورانه داشتند و این یک قاعده کلی است که هر انسانی که از ولی زمان خویش اطاعت نکند مطیع دشمنان خدا می شود.

شایان ذکر است همایش ستایشگران اهل بیت(ع) هم اکنون در حال برگزاری است و تا ساعت 17 امروز ادامه خواهد داشت.

[ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:بسیج , بسیجی, پناهیان , کربلا , امام حسین , شهدا , مداحان , ,

] [ 23:31 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه و مطبوعات سعودی با اشاره به رفتار حجاج کشورهای مختلف در ایام حج به مقایسه آنها پرداخته که اهم مطالب منتشره به شرح زیر می‌باشد:
*مدت اقامت:
حجاج کشورهای جنوب آسیا(هند، پاکستان، بنگلادش، افغانستان، سریلانکا و غیره) از نخستین کسانی هستند که وارد مکه مکرمه می‌شوند و آخرین دسته از حجاج هستند که مکه را ترک می کنند و حجاج کشورهای ترکیه، آفریقا و ایران به ترتیب پس از آنها قرار می‌گیرند.
اما حجاج کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و سپس سعودی‌ها اولین خروجی‌ها از مکه هستند و پس از آنها حجاج دیگر کشورهای عربی از شهر مکه خارج می‌شوند.
*مسکن:
حجاج اندونزی در محله‌های کدی و مسفله اسکان می‌یابند زیرا به مسجدالحرام نزدیک‌تر است.
حجاج کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در محله عزیزیه و بطحاء قریش اسکان می‌یابند در حالیکه حجاج سایر کشورهای عربی خیابان‌های ستین، زاهر، نزهه و مناطق نزدیک به این محله‌ها و خیابان‌ها را به عنوان مناطق محل اقامت انتخاب می‌کنند.
حجاج ایران و ترکیه در ساختمان‌های مرتفع و نوساز در محله‌های ششه، روضه، معابده و عزیزیه مستقر هستند اما حجاج کشورهای آفریقایی در خیابان‌های ستین، منصور و مسفله اسکان می‌یابند زیرا اقلیت بزرگی از آفریقایی‌های مقیم عربستان در این مناطق سکونت دارند که می‌توانند غذای مورد علاقه آنها را تهیه کنند.
حجاج اردن بیشتر مایلند در شمال مکه مکرمه اسکان یابند خصوصاً در محلات الزاهر و مناطق نزدیک به آن مانند محله النزهه
حجاج هند، پاکستان و افغانستان عمدتاً در محله‌های مسفله، طندباوی و تیسیر و بعضاً در عزیزیه جنوبی و محله‌های اطراف آن سکونت دارند.
حجاج ثروتمند و خصوصاً حجاج برونئی و برخی کشورهای عربی و خلیج فارس و برخی از حجاج کشورهای اروپایی مایلند در برج‌های مدرن اطراف مسجدالحرام اقامت کنند.
*شرکت در نمازهای جماعت مسجدالحرام:
حجاج اندونزی تلاش می‌کنند نمازهای یومیه خود را در مسجدالحرام اقامه و یکساعت قبل از نماز از هتل محل اقامت خود خارج و با پای پیاده به مسجدالحرام بروند و بهمین روال به محل اقامت خود باز ‌گردند. آنها بطور دسته‌جمعی و منظم حرکت می‌کنند و یک نفر با دردست داشتن پلاکارد پیشاپیش آنها حرکت می‌کنند.
حجاج آفریقایی اگر نمازهای خود را در مساجد نزدیک محل اقامت خود برگزار نکردند، با پای پیاده به مسجدالحرام می‌روند و در نمازهای جماعت مسجدالحرام شرکت می‌کنند و ممکن است مسافت 8 کیلومتر را با پای پیاده طی کنند تا به مسجدالحرام برسند.
حجاج ایرانی نیز به مسجدالحرام می‌روند و نماز‌های خود را در آنجا بجا می‌آورند.
حجاج ترکیه بطور منظم در نمازهای جماعت مسجدالحرام شرکت می‌کنند و بعضاً دوست دارند با پای پیاده به حرم بروند.
حجاج کشورهای جنوب آسیا تأکید دارند که نمازهای جماعت را بطور منظم در مسجدالحرام برگزار کنند هرچند که محل سکونتشان از حرم دور باشد.
*بازدید از اماکن تاریخی اسلامی و مزارات:
حجاج اندونزی بر بازدید از اماکن تاریخی و مزارات مانند غار ثور و جبل النور مداومت و سعی دارند عکس یادگاری در این مناطق بگیرند. این بازدیدها معمولاً پس از موسم حج انجام می‌گیرد.
حجاج آفریقایی به هیچ وجه از مناطق تاریخی و مزارات بازدید نمی‌کنند.
حجاج ایرانی از اماکن تاریخی و مزارات خصوصاً قبرستان معلاه ابوطالب و محل تولد پیامبر بازدید می‌کنند.
حجاج هند و پاکستان و افغانستان به کوهنوردی در مکه مکرمه و خصوصاً بازدید از جبل النور و غار ثور علاقه دارند.
*تغذیه:
حجاج آفریقایی غذای خود را از هموطنان خود که غذاهای آفریقایی طبخ می‌کنند، تهیه می‌نمایند.
حجاج ایرانی از غذاهای تهیه شده توسط آشپزخانه‌های پخت متمرکز که با خودروهای حمل غذا به محل سکونتشان حمل می‌شود، استفاده می‌کنند.
حجاج ترکیه غذای مورد نیاز خود را از رستوران‌های اطراف محل سکونت خود خصوصاً رستوران‌های ترک خریداری می‌کنند.
غذای حجاج اندونزی را بیشتر میوه و وعده‌های سبک با برنج تشکیل می‌دهد.
حجاج هند، پاکستان و افغانستان سعی دارند غذای خودشان را در محل سکونتشان طبخ کنند.
*خرید و فروش:
حجاج آفریقایی کالاهایی را از کشورشان می‌آورند و در مناطق اطراف محل سکونتشان به فروش می‌رسانند و بدین خاطر مناطق اطراف محل سکونت آنها به صورت بازارهای متحرک در موسم حج در می‌آید.
حجاج کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق معمولاً پس از حج، کالاهایی را در بساط پهن می‌کنند و به فروش می‌رسانند هر چند که این روال در سال‌های اخیر کاهش یافته است.
حجاج ایرانی بیشتر در مغازه‌های پارچه‌فروشی و لوازم الکترونیکی حضور یافته  و به خرید انواع دوربین و موبایل و لباس و سجاده و طلا مبادرت می ورزند.
حجاج هند و پاکستان و افغانستان کمتر از بازارها خرید می کنند.
حجاج ترکیه علاوه بر تسبیح و اشیای یادگاری، به خرید خرما علاقه دارند. ضمناً انواع لباس خصوصاً لباس‌های عربی اعم از زنانه و مردانه خریداری می کنند.
گروه حجاج ثروتمند برونای و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر سراغ مارک‌ها و برندهای گرانقیمت جهانی می‌روند.
حجاج اندونزی نیز بیشتر ساعت و اشیای یادگاری و خرما خریداری می کنند.
ضمناً حجاج اندونزیایی تنها حجاجی هستند که قربانی مستحبی آشنایان و بستگان خود را که به آنها سفارش کرده‌اند، در ماه ذیقعده ذبح و گوشت آنرا کاملاً توزیع می‌کنند و هیچگاه خودشان گوشت قربانی شده را به مصرف نمی رسانند.                

منبع: حج نیوز

[ پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:عربستان , اندونزی, ایران , ترکیه , پاکستان , بسیج نیوز , مذهبی , سیاسی , حج , حجاج,

] [ 13:7 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

روابط عمومی و تبلیغات حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مرودشت خبر داد

مهمترین موضوعات جلسه شورای فرماندهی سپاه مرودشت در مورخه شنبه20/7/92 از زبان فرماندهی سپاه مرودشت_سرهنگ جمالی-

1-بررسی بیش از 50طرح اقتصادی در سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی با واگذاری وام به بسیجیان شهرستان مرودشت(طرح های زنبورداری ،گاوداری ،دام پروری،دستگاه جوجه کشی ،دستگاه ساخت کود کامپوست،پرورش مرغ خانگی و......)

2-بررسی عملکرد حوزه های تابعه سپاه مرودشت در 7ماهه گذشته از سال 92

3-بررسی ثبت مشخصات بسیجیان شهرستان مرودشت در سامانه نیروی انسانی

4-توجه ویژه سپاه مرودشت به قرارگاه امام حسین (ع)وتامین کادر مورد نیاز این قرارگاه

5- بررسی ویژه درباره موضوع آمار خودکشی ها در شهرستان مرودشت که مهمترین دلیل آن سوغات وارداتی بی توجهی به دین ومسائل اعتقادی توسط ماهواره هاست که هرچه این بی توجهی بیشتر باشد انسان مسیر پوچی ونابودی را بیشتر طی می کند وبه پرتگاه خودکشی نزدیک می شود.

منبع خبر : تنویر

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه فجر تنوير عصر امروز اولين جلسه مجمع عالي بسيج فارس با حضور مسئولين و اقشار بسيج استان برگزار شد.


در این جلسه آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه بسیج و بسیجی که یک اندیشه و مکتب است که ویژگی‌های آن را در کلام امام باقر(ع) به وضوح می‌توانیم، ببینیم گفت:یک بسیجی ویژگی او مقاومت و ایستادگی در مقابل تلخی ها، سختی ها، درشتی ها و نابسامانی ها است و اگر نتواند دربرابر سخنتی ها بایستد نباید نام او را بسیجی گذاشت.

نماینده ولی فقیه گفت: وقتی پیامبر اعظم می فرمایند که «اگر خورشید در کف دست راست و ماه را در کف دست بگذارند من از راهی که انتخاب کرده ام بر نمی گردم »آیا می توانیم بپذیریم که تابع این مکتب انسان غیر مقاوم باشد و فردی باشد که از استقامت و پایداری بهره نبرده باشد.


وی با طرح این سوال که آیا می شود فردی در این مکتب نام بنویسد و بدون برنامه وارد عرصه مد نظر شود؟، گفت: بسیجی مجسمه نظم، برنامه، تقوا، پاکی، دین مداری و دین شناسی است.

آيت الله ايماني با اشاره به اينكه نظالم جمهوري اسلامي مدلي دارد كه دنيا فاقد آن مي باشد گفت: شجره طيبه بسيج مدل جديدي است از اداره ي جامعه كه مي تواند به دنيا ارائه شود.

آیت الله ایمانی با اشاره به این نکته که در عرصه سازندگی پس از انقلاب بسیج حضور خود را به دنیا نشان داده که مدل حرکتی موفقی است، تصریح کرد: شجره طبیه بسیج مدل نو از جامعه است که در یک گروه و زمان معین منحصر نمی‌شود و مربوط به همه دوره‌ها و اقشار است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:اگر توانستيم مجموعه بسيج را به عنوان يك حركت موفق به جهان معرفي كنيم به عنوان نظام پيشرو در جلو جامعه جهاني حركت خواهيم كرد.

وي افزود: اگر اين مجموعه به عنوان يك الگو ي موفق به جهانيان ارائه شود اين پيام را به دنيا مخابره مي كند كه هر جا كم آورديد و يا به بن بست خورديد اگر از اين اين مدل تبعيت كنيد مي توانيد گره بگشاييد و موانع را برداريد.

آيت اله ايماني اضافه كرد: امتياز نظام جمهوري اسلامي اين است كه تا ما تفكر و مكتب بسيج  را دنبال كنيم و الزامات آن را قبول و اجرايي كنيم هيچ قدرتي نمي تواند در مقابل نظام بايستد.

نماينده رهبري در استان محور انسجام

در ادامه فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه 20 قشری که به عنوان سازمان های قشری معرفی شده اند در این مجمع حضور دارند، گفت:خواست ولايت اين است كه تفكر بسيجی در تمام نقاط ميهن اسلامی خود را نشان دهد نه در قول بلكه در عمل مشاهد شود.

وی با اشاره به اينكه مطالبه به حق رهبری از همه ما اين است كه بتوانيم در زاويه عملكردمان بسيجی عمل كنيم، افزود: کلیدی ترین و ركن ركين بسيجی بودن در اخلاص و گمنامی است.

سردار غیب پرور گفت: فارس استان پهناوری است که به جهات مختلف لیاقت و شایستگی همه ی خوبی ها را دارد و وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند«استان فارس در قله است» استدلال پشت آن وجود دارد.

فرمانده سپاه فجر با بيان اينكه راه پيشرفت استان فارس همگرايي و انسجام است گفت: يكي از شرط هاي مهم بسيجي بودن انسجام است و محور اين انسجام در استان نماينده مقام معظم رهبري در استان مي باشند.


  حجت الاسلام محمد هادی رحيمي صادق     سیدرضا موسوی تبار          سيد محمود ساداتي

هیئات رئیسه مجمع عالی بسیج با انتخابات مشخص شد
 
به گزارش تنوير در ادامه جلسه و در پي برگزاري انتخابات مجمع عالي بسيج استان فارس، مسئولين، نخبگان و اقشار بسيج از بين هفت نفر داوطلب، سيد محمود ساداتي را به عنوان نائب رئيس و از بين هفت  نامزد، سيد رضا موسوي تبار و حجت الاسلام محمد هادي رحيمي صادق را به عنوان بازرسان مجمع انتخاب كردند.

[ چهار شنبه 24 مهر 1392برچسب:سپاه فجر , استان فارس , بسیج فارس , استانداری فارس , امام جمعه شیراز,

] [ 21:13 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

 
به گزارش بسیج مرودشت جلساتی تحت عنوان کلاسهای آموزشی تربیت مربی و استاد مداحی در استان فارس برگزار می شود . این جلسات یکشنبه هرهفته با حضور مداحان بسیجی در سالن ویدئو کنفرانس غدیر واقع در سپاه فجر استان فارس برگزار گردید که در آن نزدیک به 50نفر از مداحان جوان از محضر استادانی همچون حاج حسین سازور،حاج مرتضی طاهری و استاد بهتاش مطالبی پیرامون آداب و اصول مداحی فرا گرفتند.
در جلسه هفته قبل از مداحان مرودشتی ، برادران مهدی خدایاری ، مهدی فاضلی جو ، احمد نظری و جلال زارع حضور داشتند .

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار چهارباغی فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توپخانه سپاه پاسداران را به برکت خون شهدا قدرتمند و دارای جایگاهی بسیار برتر توصیف کرد.

چهارباغی در ادامه افزود: در جنگ تحمیلی بزرگترین سلاح ما " آر پی جی" بود و رفته رفته با کوشش جوانان بسیجی به خمپاره ها رسیدیم و امروز با کمک خداوند متعال در تمام نقاط کشور گروه های توپخانه ای و توپخانه های لشکری سازماندهی شده اند و آماده عملیات هستند. تمام توپخانه سپاه بعنوان یک قدرت بازدارنده در دست مسئولین کشور است تا در صورت تعدی دشمن از آن استفاده شود.

فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که توان توپخانه ای سپاه را در مقایسه با کشورهای منطقه و قدرت های فرامنطقه ای چگونه ارزیابی می کنید، گفت: توپخانه سپاه با توجه به تجربیات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس و طراحی های زیبا و منحصربه فرد توپخانه در جنگ تحمیلی، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. امروز سپاه پاسداران قادر است خودروی در حال حرکت را با استفاده از گلوله های هوشمند و بسیار دقیق هدف قرار دهد.

سردار محمود چهارباغی در مورد دستاوردهای توپخانه ای سپاه تاکید کرد: کار تحقیقاتی به صورت مستمر در توپخانه سپاه در حال پیگیری است و چه در مورد وسایل همراه توپخانه و چه در خصوص گلوله ها و چه در راکت اندازها و توپ ها به نتایج خوبی رسیده ایم که قابل انتشار نیست. در یک مورد ویژه می توان به دستاورد توپخانه سپاه درخصوص برد انواع توپ اشاره کرد. امروز توپخانه سپاه در بردهای بسیار بالا و با دقت بسیار زیاد به دستاوردهای چشمگیری دست پیدا کرده است که ان شاء الله در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

این فرمانده برجسته نیروی زمینی سپاه پاسداران تاکید کرد: ما در خصوص برد و دقت توپ ها به موفقیت بالای نود درصد دست پبدا کرده ایم و توپخانه یعنی ترکیبی از برد و دقت. امروز توپخانه سپاه قادر است با اولین گلوله هر هدفی را منهدم نماید و این یعنی اوج اقتدار توپخانه. البته همه این دستاوردها را باید با توکل و کمک خدا جمع کرد تا گلوله ها به هدف برخورد کند.

 

[ پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:سپاه , سپاه پاسداران ,توپخانه سپاه , گلوله , اقتدار سپاه , سردار, خبرگزاری دفاع مقدس , سپاه نیوز , بسیج نیوز,

] [ 17:38 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه